Code | SP-DM-TINM |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Form of studies | Part-time |
Level of education | Postgraduate (post diploma) |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 15 |
Admission limit | 48 |
Duration | 2 semesters |
Recruitment committee address | ul. Bednarska 2/4 00-310 Warszawa pokój 20a tel. 0 22 55 23 914 |
Office opening hours | W czasie rekrutacji: poniedziałki i wtorki 12.00-15.00 środy i czwartki 9.00-12.00 |
WWW address | http://www.wdib.uw.edu.pl |
Required document | |
Ask a question |
- Phase 1 (22.08.2019 00:01 – 08.10.2019 23:59)
Studia skierowane do osób zainteresowanych dziennikarstwem, zapleczem organizacyjnym i technologicznym mediów. Mają przygotować specjalistów niezbędnych w każdej instytucji medialnej, potrafiących rozwiązywać problemy związane z projektowaniem, budową i funkcjonowaniem nowych mediów, a w tym internetu, wydawnictw, gazet i periodyków, stacji radiowych i telewizyjnych. W szczególności chodzi o wiedzę w zakresie ekonomiki mediów, zarządzania mediami, reklamy i marketingu oraz zastosowań technologii informacyjnych w mediach.
Studia podyplomowe przygotowują słuchaczy do zarządzania mediami za pomocą metod i technik inżynierskich. W szczególności uczymy posługiwania się systemami informatycznego wspomagania zarządzaniem: koszty, finanse, kapitał, kadry. Absolwenci studiów zdobywają praktyczne umiejętności profesjonalnego wykorzystania sprzętu dziennikarskiego i informatycznego – w tym urządzeń mobilnych oraz specjalistycznego oprogramowania.
Kandydaci
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów magisterskich (studiów II stopnia) lub równoważnym, lub (w szczególnych przypadkach) dyplomem licencjata (studiów I stopnia) lub równoważnym.
W przypadku cudzoziemców wymagany jest dyplom ukończenia studiów wyższych w Polsce albo dyplom ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany lub nostryfikowany na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Opis Studiów
Program studiów
Program studiów obejmuje następujące przedmioty: Ekonomia przedsiębiorstwa mediowego, Zarządzanie przedsiębiorstwem mediowym, Edytory multimediów, Europejskie systemy mediowe - prawo i instytucje, Technologie informacyjne mediów, Użyteczność danych sieciowych, CMS, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych, Organizacja pracy menedżera, Multimedia, Modele biznesowe w sieci, Teoria i praktyka komunikacji społecznej, Zarządzanie projektami internetowymi, Zarządzanie kryzysowe /zarządzanie ryzykiem/ bezpieczeństwo IT, Komunikowanie w sieci, Marketing medialny, Usługi komercyjne sieci, Projekt serwisu internetowego albo SEO.
Wykładowcy
Wśród wykładowców są: prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek, dr hab. Alicja Jaskiernia, dr inż. Wiesław Cetera, dr Anna Jupowicz-Ginalska, dr Włodzimierz Głodowski, mgr Tomasz Gruszka, dr Jan Grzegorek, mgr inż. Dariusz Jaruga, dr Krzysztof Kowalik, dr Agata Opolska, mgr Małgorzata Starzyńska, dr Zdzisław Traczyk
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Zaoczny, zjazdy 1-2 razy w miesiącu w soboty i niedziele w godzinach 9.00-16.00.
Zaliczenia
Egzamin lub zaliczenie na ocenę.
Absolwenci
Wiedza
Absolwenci studiów podyplomowych posiadać będą wiedzę obejmującą wszystkie kluczowe problemy związane z projektowaniem, budową i funkcjonowaniem wydawnictw gazet i periodyków, stacji radiowych i telewizyjnych oraz nowych mediów – zastosowań technologii informacyjnych do gromadzenia, obróbki i dystrybucji cyfrowych materiałów medialnych. Dzięki zajęciom praktycznym absolwenci zdobędą podstawową wiedzę konieczną do samodzielnej konstrukcji usług niezbędnych do gromadzenia, obróbki i dystrybucji materiałów dziennikarskich oraz dostateczną wiedzy do eksperckich uzgodnień merytorycznych w tym zakresie.
Umiejętności
Absolwenci studiów podyplomowych zdobędą umiejętności w zakresie: zarządzania firmą medialną, bezpieczeństwem firmy, zarządzania: kadrami, produkcją i zaopatrzeniem, a także finansami instytucji medialnej. Absolwenci zdobędą także umiejętności związane logistyką marketingu mediów (ekonomika mediów, reklama i marketing w sieci i ich znaczenie, usług komercyjnych, społeczną odpowiedzialnością mediów) oraz z technologiami informacyjnymi mediów (zarządzania infrastrukturą przedsiębiorstw medialnych takich jak rozgłośnie radiowe, studia telewizyjne, projekty internetowe oraz usługami mobilnymi w mediach).
Kompetencje społeczne
Dodatkowe kompetencje które uzyska absolwent studiów podyplomowych dotyczyć będą zagadnień koncentrujących się na praktycznych aspektach uregulowań prawnych związanych z logistyką, kwestiami human resources, bezpieczeństwem nowych projektów medialnych, ich promocją, społeczną rolą w otoczeniu zewnętrznym, badaniem skuteczności oddziaływania tych mediów na otoczenie zewnętrzne, public relations Internecie, czy nowoczesnymi strategiami marketingowymi w Internecie.
Rekrutacja
Wymagane dokumenty
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe składają, następujące dokumenty:
· podanie o przyjęcie na studia,
· życiorys,
· 2 zdjęcia,
· odpis dyplomu ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich,
· zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności za studia,
· adres do korespondencji.
Dokumenty należy składać osobiście lub pocztą, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa z dopiskiem Studia podyplomowe - Technologie Informacyjne Nowych Mediów.
Opis rekrutacji
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadający kwalifikacje co najmniej pierwszego stopnia. Rekrutacja odbywa się za pomocą systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów, zgodnie ze szczegółowymi warunkami rekrutacji na studia. Decyzja o przyjęciu kandydatów na studia podejmowana jest na podstawie wyników postępowania kwalifikacyjnego, przeprowadzanego przez kierownika studiów podyplomowych na podstawie pełnomocnictwa dziekana Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii.
Przystąpienie do studiów uwarunkowane jest:
· zawarciem umowy o warunkach odpłatności za studia podyplomowe;
· wniesieniem opłaty zgodnie z terminem i zasadami wnoszenia opłat za studia podyplomowe, obowiązującymi w jednostce organizacyjnej prowadzącej studia podyplomowe
Szczegółowe warunki przyjmowania na studia, zasady odpłatności oraz termin i miejsce składania dokumentów podane zostaną do publicznej wiadomości przez kierownika studiów podyplomowych przed rozpoczęciem rekrutacji.
Czesne
5 800 PLN
Możliwość rozłożenia płatności na 2 raty
Dodatkowo: 30 PLN za wydanie świadectwa ukończenia studiów i 4 PLN za kartę słuchacza.