Code | S1-LOG-SD |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Polish Studies |
Field of studies | Speech and Language Therapy in School and Didactics of Polish |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 10 |
Admission limit | 38 |
Duration | 3 years |
WWW address | http://www.polon.uw.edu.pl/ |
Required document |
Studia na kierunku logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna na Wydziale Polonistyki mają charakter akademicki i zawodowy.
Studia mają charakter interdyscyplinarny, łączą bowiem wiedzę z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, nauk medycznych, psychologii i pedagogiki. Program studiów stworzony został z uwzględnieniem dorobku dziedzin nauk humanistycznych, nauk medycznych i nauk o zdrowiu, nauk społecznych.
W czasie studiów pierwszego stopnia na kierunku logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna student uzyskuje kwalifikacje do wykonywania dwóch zawodów:
1. nauczyciela języka polskiego w szkole podstawowej (klasy IV–VIII).
2. nauczyciela logopedy:
- w przedszkolach i szkołach podstawowych powszechnych;
- w przedszkolach i szkołach podstawowych integracyjnych;
- w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
W ramach przygotowania do zawodu nauczyciela języka polskiego student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie:
- ¾ literaturoznawstwa (przedmioty historyczno- i teoretycznoliterackie);
- ¾ językoznawstwa (przedmioty z zakresu wiedzy o dziejach i współczesności języka polskiego);
- ¾ dydaktyki nauczania / uczenia się języka polskiego;
W ramach przygotowania do zawodu logopedy student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie:
- ¾ językoznawczych podstaw logopedii;
- ¾ psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii;
- ¾ medycznych podstaw logopedii;
- ¾ praktycznego postępowania logopedycznego (poznaje zasady i metody postępowania logopedycznego głównie w zakresie terapii oraz narzędzia do badań logopedycznych; poznaje zasady współpracy z rodzicami dzieci, innymi nauczycielami, lekarzem, psychologiem i pedagogiem).
Absolwenci studiów na kierunku logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna zdobywają umiejętności w zakresie:
- wykorzystania badań przesiewowych i logopedycznych technik diagnostycznych w celu rozpoznania podstawowych cech wad wymowy oraz opóźnionego rozwoju mowy i języka rejestrowanych u dzieci, które mogą być uczniami w szkole masowej;
- opisu i kwalifikacji wad wymowy;
- usprawniania narządów artykulacyjnych i usuwania wad wymowy;
- realizacji podstawy programowej z języka polskiego w klasach IV-VIII z uwzględnieniem potrzeb uczniów z trudnościami w komunikacji językowej;
- współpracy z lekarzem, psychologiem i pedagogiem w celu ustalania metod i trybu postępowania terapeutycznego w zakresie komunikacji (werbalnej i niewerbalnej).
W programie studiów prócz różnorodnych przedmiotów obowiązkowych znajdują się także przedmioty do wyboru. Studenci mogą zapisać się na zajęcia wprowadzające tematykę m.in. nauczania języka polskiego jako obcego/ drugiego w klasie szkolnej czy kulturowych kontekstów kształcenia.
Studenci kierunku logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna przygotowują się do prowadzenia badań w zakresie prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka: zbierania materiału badawczego w grupie dzieci oraz jego analizowania, co pozwala na poznawanie charakterystycznych zachowań rozwojowych u dzieci w danym wieku. Badania prowadzone są także w ramach seminariów licencjackich, których uczestnicy rejestrują oraz analizują zachowania językowe i pozajęzykowe m.in. u dzieci z dyslalią lub/i opóźnionym rozwojem mowy. Na ćwiczeniach i seminariach językoznawczych i literaturoznawczych studenci wykonują samodzielne działania prowadzące do pogłębienia wiedzy na temat wybranych zagadnień z metodyki nauczania języka i literatury w szkole podstawowej.
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia absolwent może np. kontynuować studia na drugim stopniu na kierunkach logopedia ogólna i kliniczna i/lub filologia polska prowadzonych przez Wydział Polonistyki UW.
W ramach studiów studenci realizują:
- praktyki logopedyczne w wymiarze 90 godzin w placówkach oświatowych (poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i szkołach) i innych jednostkach organizacyjnych (gabinetach logopedycznych, żłobkach, fundacjach itp.)
- praktyki pedagogiczne w wymiarze 30 godzin w szkołach podstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówkach prowadzących działalność wychowawczą z dziećmi i młodzieżą
- praktyki nauczycielskie w wymiarze 120 godzin w szkołach podstawowych.
Aktualny program studiów na rok akademicki 2019/2020 znajduje się TUTAJ.
Zajęcia na kierunku logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna realizowane są w budynkach dydaktycznych Uniwersytetu Warszawskiego (Kampus Główny i okolice).
Zasady kwalifikacji
Postępowanie kwalifikacyjne jest dwuetapowe i składa się z konkursu ocen z egzaminów maturalnych oraz z dodatkowego egzaminu wstępnego sprawdzającego fizyczne predyspozycje kandydatów do podjęcia studiów logopedycznych.
Do drugiego etapu (egzaminu wstępnego) zostaną dopuszczeni kandydaci, którzy zarejestrowali się na kierunek oraz przystąpili do pierwszej części postępowania rekrutacyjnego (egzamin maturalny) i uzyskali co najmniej 30% punktów w pierwszym etapie postępowania kwalifikacyjnego.
Dodatkowy egzamin wstępny jest punktowany w skali od 0 do 100 punktów. Próg kwalifikacyjny z dodatkowego egzaminu wstępnego wynosi 56 punktów. Oznacza to, że o przyjęcie na studia mogą ubiegać się wyłącznie kandydaci, którzy z dodatkowego egzaminu wstępnego uzyskali minimum 56 punktów.
Punkty z egzaminu maturalnego i z dodatkowego egzaminu wstępnego sumują się. Na podstawie zsumowanych wyników (minimum 30 punktów z pierwszego etapu kwalifikacji i minimum 56 punktów z drugiego etapu kwalifikacji) stworzona zostanie lista rankingowa.
Kandydaci z maturą 2005 – 2019
I ETAP
Przedmiot wymagany Język polski P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Matematyka P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden język obcy* do wyboru z: P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z: biologia, chemia, filozofia, fizyka, fizyka i astronomia, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, język grecki i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie, P. podstawowy x 0,6 |
waga = 60% |
waga = 10% |
waga = 15% |
waga = 15% |
Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
II ETAP
Forma egzaminu: ustny.
Zagadnienia egzaminacyjne:
Na sprawdzian predyspozycji składa się:
- swobodna rozmowa z kandydatem;
- czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
- wymawianie wyrazów i głosek.
Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.
Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:
- tempo i płynność mówienia;
- fonacja;
- kontakt wzrokowy;
- warunki twarzowo-zgryzowe;
- stan uzębienia;
- cechy regionalne i środowiskowe.
b) ocena szczegółowa wymowy:
- spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
- spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
- spółgłosek ustnych (nosowanie);
- samogłosek;
- głoski [r] (rotacyzm).
2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];
- słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
- silnych (2-3) demonstracje;
- autokontrola w lusterku.
3. Kandydaci:
- będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
- aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
- mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
- mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
- nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
- realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
- prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
- mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym
otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci ze starą maturą
I ETAP
Przedmiot wymagany Język polski |
Przedmiot wymagany Matematyka |
Przedmiot wymagany Jeden język obcy* do wyboru z: |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z: biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie, |
waga = 60% |
waga = 10% |
waga = 15% |
waga = 15% |
Sposób obliczania wyniku końcowego:
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
Matura po 1991 roku
ocena 6 = 100 %
ocena 5 = 90 %
ocena 4 = 75 %
ocena 3 = 50 %
ocena 2 = 30 %
Matura do 1991 roku
ocena 5 = 100 %
ocena 4 = 85 %
ocena 3 = 40 %
Ważne informacje dla kandydatów z tzw. starą maturą. >> Otwórz stronę! <<
II ETAP
Forma egzaminu: ustny.
Zagadnienia egzaminacyjne:
Na sprawdzian predyspozycji składa się:
- swobodna rozmowa z kandydatem;
- czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
- wymawianie wyrazów i głosek.
Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.
Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:
- tempo i płynność mówienia;
- fonacja;
- kontakt wzrokowy;
- warunki twarzowo-zgryzowe;
- stan uzębienia;
- cechy regionalne i środowiskowe.
b) ocena szczegółowa wymowy:
- spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
- spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
- spółgłosek ustnych (nosowanie);
- samogłosek;
- głoski [r] (rotacyzm).
2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];
- słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
- silnych (2-3) demonstracje;
- autokontrola w lusterku.
3. Kandydaci:
- będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
- aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
- mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
- mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
- nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
- realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
- prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
- mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym
otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci z Maturą Międzynarodową (IB)
I ETAP
Przedmiot wymagany Język polski P. niższy (SL) x 0,6 |
Przedmiot wymagany Matematyka P. niższy (SL) x 0,6 |
Przedmiot wymagany Język obcy nowożytny** P. niższy (SL) x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z: biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, informatyka, łacina, greka klasyczna, psychologia, antropologia, przedmiot z grupy ‘sztuka’, polityka, nauka o zdrowiu i sporcie (wyłącznie na poziomie SL), religie świata (wyłącznie na poziomie SL), język obcy nowożytny** P. niższy (SL) x 0,6 |
waga = 60% |
waga = 10% |
waga = 15% |
waga = 15% |
Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
Wynik egzaminu uzyskany na dyplomie IB przelicza się na punkty procentowe w następujący sposób:
7 pkt. = 100%
6 pkt. = 90%
5 pkt. = 75%
4 pkt. = 60%
3 pkt. = 45%
2 pkt. = 30%
Ważne informacje dla kandydatów z maturami IB i EB. >> Otwórz stronę! <<
II ETAP
Forma egzaminu: ustny.
Zagadnienia egzaminacyjne:
Na sprawdzian predyspozycji składa się:
- swobodna rozmowa z kandydatem;
- czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
- wymawianie wyrazów i głosek.
Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.
Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:
- tempo i płynność mówienia;
- fonacja;
- kontakt wzrokowy;
- warunki twarzowo-zgryzowe;
- stan uzębienia;
- cechy regionalne i środowiskowe.
b) ocena szczegółowa wymowy:
- spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
- spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
- spółgłosek ustnych (nosowanie);
- samogłosek;
- głoski [r] (rotacyzm).
2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];
- słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
- silnych (2-3) demonstracje;
- autokontrola w lusterku.
3. Kandydaci:
- będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
- aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
- mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
- mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
- nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
- realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
- prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
- mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym
otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci z Maturą Europejską (EB)
I ETAP
Przedmiot wymagany Język polski P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Matematyka P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Język obcy nowożytny** P. podstawowy x 0,6 |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z: biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, informatyka, łacina, greka klasyczna, sztuka, muzyka, język obcy nowożytny** P. podstawowy x 0,6 |
waga = 60% |
waga = 10% |
waga = 15% |
waga = 15% |
Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
Wynik egzaminu uzyskany na dyplomie EB przelicza się na punkty procentowe w następujący sposób:
9,00 - 10,00 = 100%
8,00 - 8,95 = 90%
7,00 - 7,95 = 75%
6,00 - 6,95 = 60%
5,00 - 5,95 = 45%
4,00 - 4,95 = 30%
Ważne informacje dla kandydatów z maturami IB i EB. >> Otwórz stronę! <<
II ETAP
Forma egzaminu: ustny.
Zagadnienia egzaminacyjne:
Na sprawdzian predyspozycji składa się:
- swobodna rozmowa z kandydatem;
- czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
- wymawianie wyrazów i głosek.
Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.
Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:
- tempo i płynność mówienia;
- fonacja;
- kontakt wzrokowy;
- warunki twarzowo-zgryzowe;
- stan uzębienia;
- cechy regionalne i środowiskowe.
b) ocena szczegółowa wymowy:
- spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
- spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
- spółgłosek ustnych (nosowanie);
- samogłosek;
- głoski [r] (rotacyzm).
2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];
- słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
- silnych (2-3) demonstracje;
- autokontrola w lusterku.
3. Kandydaci:
- będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
- aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
- mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
- mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
- nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
- realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
- prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
- mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym
otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci z maturą zagraniczną
I ETAP
Przedmiot wymagany Język polski |
Przedmiot wymagany Matematyka |
Przedmiot wymagany Język obcy nowożytny** |
Przedmiot wymagany Jeden przedmiot do wyboru z: biologia, chemia, filozofia, fizyka, fizyka i astronomia, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, język grecki i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie, język obcy nowożytny** |
waga = 60% |
waga = 10% |
waga = 15% |
waga = 15% |
Sposób obliczania wyniku końcowego:
(po uwzględnieniu przeliczników dla poszczególnych poziomów z przedmiotów maturalnych)
W = a * P + b * M + c * J + d * X
gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z języka polskiego;
M – wynik z matematyki;
J – wynik z języka obcego;
X – wynik z dodatkowego przedmiotu maturalnego;
a, b, c, d – wagi (wielokrotności 5%).
Sposób przeliczania ocen ze świadectw uzyskanych za granicą. >> Otwórz stronę! <<
Wymagania dotyczące znajomości języka polskiego. >> Otwórz stronę! <<II ETAP
Forma egzaminu: ustny.
Zagadnienia egzaminacyjne:
Na sprawdzian predyspozycji składa się:
- swobodna rozmowa z kandydatem;
- czytanie przez kandydata krótkiego tekstu;
- wymawianie wyrazów i głosek.
Na tej podstawie komisja rekrutacyjna oceni predyspozycje kandydata do podjęcia studiów logopedycznych i możliwości wykonywania zawodu logopedy w przyszłości.
Kryteria oceny:
1. Wymowa kandydata:
a) ocena ogólna:
- tempo i płynność mówienia;
- fonacja;
- kontakt wzrokowy;
- warunki twarzowo-zgryzowe;
- stan uzębienia;
- cechy regionalne i środowiskowe.
b) ocena szczegółowa wymowy:
- spółgłosek dentalizowanych (sygmatyzm);
- spółgłosek dźwięcznych (bezdźwięczność);
- spółgłosek ustnych (nosowanie);
- samogłosek;
- głoski [r] (rotacyzm).
2. Umiejętności:
a) badanie podatności na stymulację werbalną za pomocą bodźców audiowizualnych [ś, s, sz, r];
- słabych (jedna demonstracja wzmocnionego i wydłużonego dźwięku mowy);
- silnych (2-3) demonstracje;
- autokontrola w lusterku.
3. Kandydaci:
- będący bezpośrednio po poważnych zabiegach stomatologicznych i/lub ortodontycznych,
- aktualnie noszący aparat ortodontyczny,
- mający kolczyki w ustach, języku, policzkach, nosie lub brodzie,
- mający mało sprawny lub nieprawidłowo zbudowany aparat artykulacyjny,
- nieprawidłowo realizujący głoski języka polskiego,
- realizujący wypowiedzi z nieprawidłowym tempem, zaburzoną fonacją, problemami głosowymi,
- prezentujący wymowę silnie regionalną, dialektalną lub środowiskową,
- mający trudności z posługiwaniem się językiem polskim ogólnym
otrzymują 0 punktów z rozmowy kwalifikacyjnej.
Ulgi w postępowaniu kwalifikacyjnym
Maksymalną liczbę punktów z pierwszego etapu postępowania kwalifikacyjnego otrzymują:
LAUREACI i FINALIŚCI:
- Olimpiady Literatury i Języka Polskiego;
LAUREACI następujących olimpiad szczebla centralnego:
- Olimpiady Artystycznej,
- Olimpiady Biologicznej,
- Olimpiady Chemicznej,
- Olimpiady Filozoficznej
- Olimpiady Fizycznej,
- Olimpiady Geograficznej,
- Olimpiady Historycznej,
- Olimpiady Informatycznej,
- Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Angielskiego,
- Olimpiady Języka Białoruskiego,
- Olimpiady Języka Francuskiego,
- Olimpiady Języka Łacińskiego,
- Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Niemieckiego,
- Olimpiady Języka Rosyjskiego,
- Olimpiady Języka Hiszpańskiego,
- Olimpiady Matematycznej,
- Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym,
LAUREACI:
- Konkursu „Historia i kultura Żydów polskich”.
Terminy
Termin egzaminu: 18-19 września 2019 r.
Ogłoszenie wyników: 20 września 2019 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23 i 24.09.2019, godz. 9.00-15.00
- II termin: 25 i 26.09.2019, godz. 10.00-15.00
- III termin: 27 i 30.09.2019, godz. 10.00-14.00
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Polonistyki