Code | S2-LAM |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Field of studies | Logistics and Administration in the Media |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle |
Educational profile | practical |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 50 |
Admission limit | 64 |
Duration | 2 years |
WWW address | https://www.wdib.uw.edu.pl/ |
Required document |
Studia skierowane są̨ do osób zainteresowanych dziennikarstwem, zapleczem organizacyjnym i technologicznym Mediów. Mają przygotować specjalistów niezbędnych w każdej instytucji medialnej, potrafiących rozwiązywać problemy związane z projektowaniem, budową i funkcjonowaniem Nowych Mediów, a w nich internetu, wydawnictw, gazet i periodyków, stacji radiowych i telewizyjnych. W szczególności chodzi o wiedzę w zakresie ekonomiki mediów, zarządzania mediami, reklamy i marketingu oraz zastosowań technologii informacyjnych w mediach.
Kierunek Logistyka i administrowanie w mediach przygotowuje studentów do zarządzania mediami za pomocą metod i technik inżynierskich. W szczególności uczymy posługiwania się systemami informatycznego wspomagania zarządzaniem: koszty, finanse, kapitał, kadry.
Podstawą programu kształcenia na kierunku Logistyka i administrowanie w mediach są przedmioty obowiązkowe z zakresu szeroko rozumianych nauk o mediach takie jak: Ekonomia przedsiębiorstwa mediowego.
Treści kształcenia uzupełniają przedmioty ukierunkowane na poszerzenie wiedzy i umiejętności o charakterze specjalistycznym Organizacja pracy menadżera, Edytory multimediów, Propedeutyka zarządzania, Reklama online, Analiza statystyczna w badaniach społecznych, Nowoczesna organizacja i procesy zarządzania firmą mediową.
Zdecydowana większość przedmiotów obowiązkowych w programie studiów ma profil praktyczny.
Oznacza to nakierowanie na osiąganie efektów kształcenia w zakresie praktycznego wykorzystania wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, które bez wątpienia okażą się niezbędne na współczesnym rynku pracy. Zakładane efekty kształcenia osiągnięte zostaną poprzez realizację części modułów w formie konwersatoriów i ćwiczeń prowadzonych w małych grupach. Dokładny program studiów jest zamieszczony na stronie https://www.wdib.uw.edu.pl/studia/opis-studiow/programy-studiow.
Szczególne znaczenie dla realizacji celów kształcenia mają praktyki zawodowe realizowane w trakcie trzech lat studiów w wymiarze nie mniejszym niż 6 miesięcy. Celem praktyk jest praktyczne przygotowania studenta/ki do wymagań współczesnego rynku pracy. Praktyki zawodowe odbywać się będą w publicznych i niepublicznych instytucjach związanych z funkcjonowaniem rynku mediów (stacje telewizyjne, stacje radiowe, biura prasowe, portale internetowe) oraz zaplecza medialnego takich jako koncerny medialne, agencje reklamowe, firmy PR.
Absolwenci studiów zdobywają praktyczne umiejętności obsługi kamer, stołów mikserskich i profesjonalnego wykorzystania sprzętu informatycznego – w tym urządzeń mobilnych oraz specjalistycznego oprogramowania. Ponadto absolwenci kierunku Logistyka i administrowanie w mediach zdobędą wiedzę w zakresie: funkcjonowania mediów, PR, zarządzania firmą medialną, w tym problem infrastruktury, bezpieczeństwa, zarządzania: kadrami, produkcją i zaopatrzeniem, a także finansami instytucji medialnej.
Kształcenie w ramach studiów będzie miało charakter interdyscyplinarny. Studia w wyniku połączenia wiedzy teoretycznej z zajęciami warsztatowymi w formie ćwiczeń i zajęciami w formie konwersatorium, zapewnią słuchaczom zdobycie nowej i udoskonalenie posiadanej wiedzy.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim
Próg kwalifikacji: 50 pkt.
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby, które uzyskały dyplom licencjata, magistra, inżyniera lub równoważny na dowolnym kierunku.
Kwalifikacja obejmuje dwa etapy:
1/ Punkty za ocenę na dyplomie studiów wyższych (z wagą 30%);
Sposób przeliczania oceny na dyplomie studiów wyższych:
- ocena celująca albo bardzo dobra – 100 punktów
- ocena dobra plus – 80 punktów
- ocena dobra – 70 punktów
- ocena dostateczna plus – 60 punktów
- ocena dostateczna – 50 punktów
2/ Punkty za egzamin pisemny: test wielokrotnego wyboru (z wagą 70%);
Sposób przeliczania oceny z egzaminu:
- 60-55 – 100 punktów
- 54-50 – 90 punktów
- 49-45 – 80 punktów
- 44-40 – 70 punktów
- 39-35 – 60 punktów
- 34-30 – 50 punktów
- 29-0 – 0 punktów – dyskwalifikacja z postępowania rekrutacyjnego.
Egzamin będzie miał formę testu wielokrotnego wyboru i będzie obejmował zagadnienia z dziedziny IT, zarządzania oraz dziennikarstwa.
Sposób obliczania wyniku końcowego:
W = P*a + M*b,
Gdzie:
W – wynik końcowy kandydata;
P – wynik z oceny na dyplomie;
M – wynik z testu;
a, b – wagi
Nieobecność na egzaminie dyskwalifikuje kandydata z całości postępowania rekrutacyjnego.
Wykaz zagadnień do egzaminu pisemnego na studia II stopnia
IT:
- budowa i eksploatacja komputerów. Podstawowe parametry urządzeń IT,
- istota programowania komputerów,
- budowa i funkcjonowanie internetu. Zasoby sieciowe - informacyjne i usługowe,
- cyfrowa postać multimediów. Technologie/narzędzia edycji multimediów.
Literatura:
- W. Gogołek, Informatyka dla Humanistów, Wydawnictwo Kropki trzy, Warszawa 2012.
- W. Gogołek, Komunikacja Sieciowa Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, Wydawnictwo ASPRA, Warszawa 2010.
- W. Gogołek, W. Cetera, Leksykon tematyczny, zarządzanie, IT., Wyd. Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2014.
Zarządzanie
- Zarządzanie przedsiębiorstwem mediowym,
- Cykl życia produktu (programu, wydawnictwa),
- Strategie przedsiębiorstw mediowych
- Zarządzanie łańcuchem dostaw,
- Logistyka dystrybucji produktów mediowych (TV, radio, prasa, książka)
Literatura:
- B. Nierenberg, Zarzadzanie mediami. Ujęcie systemowe. Wydawnictwo UJ, Kraków 2011.
- G. Morgan, Obrazy organizacji, PWN, Warszawa 2002.
- J. Prescot, Media Management Manual, (http://www.cba.org.uk/wp-content/uploads/2012/04/MediaManagementManual.pdf)
- W. Gogołek, W. Cetera, Leksykon tematyczny, zarządzanie, IT., Wyd. Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2014.
Dziennikarstwo:
- podstawy prawa prasowego i autorskiego
- charakterystyka polskiego systemu medialnego wraz z aktualnymi zmianami
Literatura:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe.
- Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.
- P. Andrzejewski, Własność mediów a public relations na rynku prasowym, Poznań 2009.
- T. Mielczarek, Monopol, pluralizm, koncentracja. Środki masowego przekazu w Polsce w latach 1989 – 2006, Warszawa 2007.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Obowiązują takie same zasady, jak dla kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.
Oceny kandydatów z dyplomem zagranicznym zostaną odpowiednio przeliczone i przyrównane do skali ocen obowiązującej na Uniwersytecie Warszawskim.
Wymagania dotyczące znajomości języka polskiego. >> Otwórz stronę! <<
Terminy
Termin egzaminu pisemnego: 16 września 2019 r., godz. 14:00, ul. Bednarska 2/4, Aula Kolumnowa.
Ogłoszenie wyników: 20 września 2019 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23 września 2019 godz. 14:00-18:00, 24 września 2019 godz. 10:00-14:00
- II termin: 25 września 2019 godz. 14:00-18:00, 26 września 2019 godz. 10:00-14:00
- III termin: 27 września 2019 godz. 14:00-18:00, 30 września 2019 godz. 10:00-14:00
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii