Code | SP-ZA-MS |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Management |
Field of studies | Management |
Form of studies | Part-time |
Level of education | Postgraduate (post diploma) |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 30 |
Duration | 2 semesters |
Recruitment committee address | ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa tel. 0 22 55 34 181 psm@wz.uw.edu.pl |
Office opening hours | Środy i czwartki 10.00-14.00, piątki 12.00-18.00, soboty 8.00-14.00, niedziele 8.00-12.00 |
WWW address | http://www.wz.uw.edu.pl |
Required document | |
Ask a question |
Celem studiów jest uzyskanie przez uczestników pogłębionej, zgodnej z najnowszymi światowymi i europejskimi trendami wiedzy na temat zarządzania nowoczesnym działem sprzedaży, biurem obsługi klienta bądź inaczej zdefiniowanym zespołem sprzedawców. Zadaniem nadrzędnym jest przedstawienie istoty i składowych procesu zarządzania personelem sprzedażowym oraz identyfikacja i omówienie czynników wpływających na skuteczność i efektywność sprzedaży w firmie oraz produktywność jej służb sprzedażowych.
Ponadto uczestnicy zyskają sposobność poznania najnowszych trendów w zakresie motywowania i wynagradzania sprzedawców firmy oraz sposobów zwiększania ich produktywności poprzez wspomaganie procesów sprzedaży. Dodatkowo wysoki priorytet został przyznany procesie edukacyjnym problematyce utrzymanie wysokich standardów etycznych w działalności pracowników sprzedaży.
Kandydaci
Studia są przeznaczone przede wszystkim dla kierowników działów sprzedaży, biur handlowych i centrów obsługi klienta oraz osób pełniących w firmach oraz organizacjach niedochodowych funkcje specjalistów ds. sprzedaży, obsługi klienta bądź tzw. product lub account menedżerów, jak również osób aspirujących do obsady w najbliższej przyszłości jakichkolwiek stanowisk menedżerskich w obszarze zarządzania sprzedażą bądź w działach obsługi klienta.
Opis Studiów
Program studiów
Program studiów obejmuje 30 poniższych 6 godzinnych bloków tematycznych oraz 12 godzin seminarium dyplomowego: Proces zarządzania działem sprzedaży firmy, Menedżer sprzedaży. Zadania, kompetencje i umiejętności, Ocena i budowa przewagi konkurencyjnej, Analiza i ocena możliwości sprzedażowych firmy, System dystrybucji rynkowej, Ocena potencjału rynku i prognozowanie sprzedaży, Strategia i plan sprzedaży, Organizacja wysiłku sprzedażowego. Liczebność działu sprzedaży, Pozyskiwanie sprzedawców, Adaptacja, szkolenie i coaching nowych sprzedawców, Wyznaczanie zadań i kształtowanie terytoriów sprzedażowych, Tworzenie efektywnych zespołów sprzedażowych, Elementy prawa pracy dla menedżera sprzedaży, Elementy prawa cywilnego dla menedżera sprzedaży, Pozyskiwanie i wykorzystanie informacji marketingowej, Kalkulacje cenowe. Kształtowanie rabatów i opustów cenowych, Etyczne aspekty zarządzania działem sprzedaży, Fundamenty skutecznego motywowania personelu sprzedaży, Wynagradzanie specjalistów ds. sprzedaży, Współpraca menedżera sprzedaży z innymi działami firmy, Wywieranie wpływu oraz sztuka autoprezentacji, Planowanie wydatków sprzedażowych. Budżet działu sprzedaży, Analiza niepowodzeń pracowników sprzedaży, Standardy w sprzedaży osobistej, Wspomaganie sprzedaży z wykorzystaniem internetu, Monitorowanie, kontrola i ocena sprzedaży firmy, Główne przekroje oceny sprzedawców, Stres, wypalenie zawodowe i fluktuacja sprzedawców, Diagnoza organizacji sprzedażowej firmy, Projekt organizacji sprzedażowej zmian i ich wdrożenie, Seminarium.
Wykładowcy
Wśród wykładowców są: prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dr hab. Krzysztof Cybulski, dr hab. Tomasz Ochinowski, dr hab. Mariusz Trojanowski, dr Monika Skorek, mec. Grzegorz Orłowski, mec. Mariusz Wróblewski, mgr Jerzy Jagodziński, mgr Mariusz Kołakowski, mgr Maciej Misztak, mgr Krzysztof Podstawka, mgr Grzegorz Sobiecki, mgr Michał Spoczyński.
Tryb studiów i częstotliwość zmian
Zaoczny, zjazdy soboty i niedziele, przeciętnie 2 razy w miesiącu
Zaliczenia
Roczna dyplomowa praca oraz jej obrona na koniec studiów
Absolwenci
Absolwent studiów uzyska możliwość zrozumienia roli oraz poznania specyfiki zadań menedżera sprzedaży w nowoczesnej, zorientowanej rynkowo firmie.
W szczególności opanuje szereg umiejętności praktycznych, takich przykładowo jak: wyznaczanie celów i zadań sprzedażowych, opracowywanie strategii i planów sprzedaży, zastosowanie technik pozyskiwania sprzedawców, opanowanie umiejętności adaptacji sprzedawców do organizacji, wykorzystanie narzędzi motywowania i wynagradzania sprzedawców, poznanie wybranych metod komunikowania zadań sprzedażowych, stosowanie technik kontroli i oceny zespołów sprzedażowych, umiejętność diagnozowania zespołów sprzedażowych.
Ponadto uczestnik studiów opanuje szereg ważnych kompetencji społecznych przydatnych w pracy menedżera zespołu sprzedawców.
Rekrutacja
Wymagane dokumenty
Podanie o przyjęcie na studia, odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, deklaracja płatności czesnego, życiorys. Podanie, deklarację i życiorys drukuje się bezpośrednio z IRK po uzupełnieniu danych przy zgłoszeniu.
Opis rekrutacji
Przyjęcie na studia odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń.
Czesne
5 500 PLN (opłata jednorazowa)
5 800 PLN (opłata w 2 ratach)
6 100 PLN (opłata w 8 ratach)