Kod | S2-GPTE |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Pedagogiczny |
Kierunek studiów | Graduate Programme in Teaching English to Young Learners |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | angielski |
Minimalna liczba studentów | 15 |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres WWW | https://www.pedagog.uw.edu.pl/ |
Wymagany dokument |
- Dziedzina nauk społecznych; dyscyplina: Pedagogika
Program studiów
Wyjątkową rolą w programie tego kierunku jest łączenie przygotowania do nauczania wczesnego nauczania języka oraz zintegrowanej edukacji przedmiotowo-językowej (CLIL). Studenci mają możliwość zapoznania się zarówno z edukacją językową, jak również z podstawami nauczania przyrody, matematyki, plastyki, muzyki oraz wychowania fizycznego w nauczaniu zintegrowanym w języku angielskim. Ponadto, studenci zapoznają się z wiedzą dotyczącą nauczania dwujęzycznego w Europie i na świecie, oraz porównania programów kształcenia w różnych kontekstach międzynarodowych. Ważnym elementem tych studiów jest łączenie praktyki oraz teorii, odbywa się to między innymi poprzez organizowanie wielu wyjazdów terenowych do szkół międzynarodowych i dwujęzycznych na terenie Polski. Studenci uczestniczą również w całorocznych praktykach pedagogicznych w specjalnie wyselekcjonowanych szkołach oraz przedszkolach, zarówno publicznych jak i prywatnych, w których zaznajamiają się z różnymi podejściami do wczesnego nauczania języka oraz nauczania w podejściu CLIL. Ponadto, studenci mają możliwość uczestniczenia w projektach międzynarodowych zarówno o charakterze dydaktycznym oraz badawczym prowadzonych przez Wydział Pedagogiczny.
Wszystkie zajęcia na tym kierunku prowadzone są w języku angielskim, a w czasie trwania studiów, studenci mają możliwość doskonalenia języka angielskiego zwłaszcza w zakresie języka akademickiego oraz języka pracy w klasie. Zajęcia na tym kierunku odbywają się w małych grupach składających się ze studentów międzynarodowych, a w procesie nauczania wykorzystywane są nowoczesne technologie, np. do przygotowania portfolio nauczycielskich. Zajęcia prowadzone są przez wykładowców oraz praktyków polskich oraz zagranicznych.
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne przygotowujące do zawodu nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu i na I etapie kształcenia jest elementem programu studiów.
Zajęcia dydaktyczne odbywają się głównie w budynku Wydziału (ul. Mokotowska 16/20 w dniach: poniedziałek-piątek zgodnie z kalendarzem akademickim.
Praktyki odbywają się w szkołach podstawowych, zarówno publicznych, jak niepublicznych mieszczących się na terenie Warszawy i okolic, w klasach 1–3.
Nadzór nad przebiegiem praktyk sprawuje pracownik Wydziału, który jest również odpowiedzialny za rekrutację oraz współpracę z nauczycielami-mentorami/opiekunami studentów w szkołach, w których odbywają się praktyki. Trwają od początku lipca do końca maja zarówno na pierwszym jak i drugim roku.
Wszystkie informacje dotyczące programu studiów znajdują się na stronie internetowej Wydziału: www.pedagog.uw.edu.pl; clil.pedagog.uw.edu.pl
Sylwetka absolwenta
Absolwent dysponuje przygotowaniem teoretycznym oraz praktycznym w zakresie nauk pedagogicznych oraz uczenia się i nauczania języka angielskiego. Absolwent otrzymał uniwersyteckie wykształcenie w języku angielskim przygotowujące go do podejmowania wyzwań pedagogicznych poprzez refleksję oraz prowadzenie badań w obszarze edukacji językowej, dwujęzycznej, edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem swoistości kultury anglosaskiej.
Absolwent kierunku jest przygotowany do pracy jako nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu oraz na I etapie kształcenia w różnych kontekstach edukacyjnych i kulturowych, w szczególności do nauczania dwujęzycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ma on szerokie przygotowanie teoretyczne i praktyczne z zakresu integracji przedmiotowo-językowej (CLIL). Ważnym elementem przygotowania do zawodu nauczyciela języka angielskiego na tym kierunku jest kształtowanie postawy refleksyjnej i badawczej.
Ukończenie studiów uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do Szkół Doktorskich.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim
Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra lub inżyniera.
Kandydaci na studia stacjonarne II stopnia kwalifikowani są na studia na podstawie oceny na dyplomie i średniej z toku studiów.
Od kandydatów wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie min C1.
Podstawą kwalifikacji jest średnia ocen z całego toku studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich lub studiów II stopnia oraz konkurs dyplomów – ocena na dyplomie. Wynik końcowy kandydata oblicza się w następujący sposób:
W = Od + Śr
gdzie:
W - ostateczny wynik kandydata
Od - ocena na dyplomie
Śr - średnia ocen z całego toku studiów
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Obowiązują takie same zasady, jak dla kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.
Terminy
Ogłoszenie wyników: 20 września 2019 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23-24.09.2019, godz. 9.00-14.00
- II termin: 25-26.09.2019, godz. 9.00-13.00
- III termin: 27 i 30.09.2019, godz. 9.00-13.00
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny