Kod | S2-PE |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Pedagogiczny |
Kierunek studiów | Pedagogika |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 20 |
Limit miejsc | 80 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres WWW | https://www.pedagog.uw.edu.pl/ |
Wymagany dokument |
Kierunek objęty wsparciem z Europejskiego Funduszu Społecznego w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, realizowanym w ramach PO WER, ścieżka 3.5, którego beneficjentami będą studenci przyjęci na studia w roku akademickim 2019/2020.
- Dziedzina nauk społecznych; dyscyplina: Pedagogika
Charakterystyka programu
Studia są prowadzone w obszarze pedagogiki okólnej i najważniejszych subdyscyplin pedagogicznych. Pozwalają zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne potrzebne do pracy na stanowiskach wymagających wykształcenia pedagogicznego.
Proponowane w ramach kierunku różnorodne ścieżki rozwoju edukacyjnego dostosowane zostały do zapotrzebowania interesariuszy reprezentujących sektor usług edukacyjnych, a także małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku komercyjnym.
Przemodelowany kierunek studiów umożliwia przyszłym absolwentom nie tylko rozwijanie wiedzy z zakresu dziedziny, ale również wyposażenie w kompetencje przedsiębiorcze, komunikacyjne, dydaktyczne, językowe i inne niezbędne na współczesnym rynku pracy.
Lista specjalności
- Trener kompetencji miękkich,
- Andragogika - Doradztwo zawodowe i edukacyjne dorosłych,
- Animator kultury i doradca edukacyjno-zawodowy w społeczeństwie wielokulturowym,
- Edukacja artystyczna i medialna,
- Studia nad dzieckiem i rodziną,
- Polityka oświatowa – menedżer oświaty
Zasady kwalifikacji na specjalności
W trakcie składania dokumentów o przyjęcie na studia, kandydat składa deklaracje wyboru specjalności: deklaruje równorzędnie dwie specjalności. Dana specjalność powstanie, jeśli zgłosi się minimum 20 osób.
Studenci zainteresowani rekomendowaną ścieżką edukacyjną Trener kompetencji miękkich, po zakwalifikowaniu na studia przechodzą rekrutację wewnętrzną – egzamin ustny polegający na przedstawieniu 10 min. autoprezentacji ukazującej motywację i zainteresowania kandydata związane z planami edukacyjno-zawodowymi.
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne przygotowujące do zawodu pedagoga szkolnego jest elementem programu studiów.
Zajęcia dydaktyczne odbywają się głównie w budynku Wydziału (ul. Mokotowska 16/20 w dniach: poniedziałek-piątek zgodnie z kalendarzem akademickim. Praktyki studenckie organizowane są w placówkach na terenie Warszawy i pod opieką pracownika naukowo-dydaktycznego. W sytuacjach indywidualnych praktyki można zrealizować w miejscu swojego zamieszkania również pod nadzorem opiekuna z Wydziału.
Wszystkie informacje dotyczące programu studiów znajdują się na stronie internetowej Wydziału: www.pedagog.uw.edu.pl
Sylwetka absolwenta
Trener kompetencji miękkich
Absolwent będzie przygotowany do projektowania i prowadzenia profesjonalnych warsztatów i szkoleń m.in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, podejmowania decyzji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Będzie posiadał wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do efektywnego zarządzania dynamiką procesu grupowego, zastosowania kreatywnych i nowoczesnych narzędzi oraz metod pracy dydaktycznej. Przykładowe miejsca pracy: trener wewnętrzny w działach HR lub zewnętrzny (własna działalność gospodarcza), edukator i organizator działalności oświatowej dla dorosłych, menager w firmach i instytucjach zajmujących się edukacją dorosłych.
Andragogika - Doradztwo zawodowe i edukacyjne dorosłych
Absolwent będzie posiadał wiedzę na temat współczesnego rynku pracy, klasyfikacji zawodów i specjalności, metod i narzędzi opisu kariery zawodowej, a także umiejętności metodycznych doradcy zawodowego: diagnozowania, pracy z grupą oraz pracy indywidualnej czy prowadzenia rozmowy doradczej. Przykładowe miejsca pracy: placówki edukacyjno-oświatowe, działy kadr i działy personalne, instytucje administracji samorządowej na stanowiskach odpowiedzialnych za edukację i zatrudnianie, instytucje prowadzące działalność zapewniającą uzyskanie kwalifikacji zawodowych i doskonalenie zawodowe.
Animator kultury i doradca edukacyjno-zawodowy w społeczeństwie wielokulturowym
Absolwent będzie posiadał specjalistyczną wiedzę i umiejętności dotyczące nie tylko funkcjonowania, ale także dokonywania zmian w środowisku edukacyjnym, zawodowym i medialnym, będzie rozumiał wartość różnorodności tradycji i obyczajów w budowaniu społeczeństwa wielokulturowego i wpływał na wypracowywanie zasad współżycia w przestrzeni publicznej z poszanowaniem różnic kulturowych.
Absolwent zdobędzie kwalifikacje do wykonywania dwu zawodów: Animatora kultury i Doradcy zawodowego (zawody te są wpisane do Klasyfikacji Zawodów i Specjalności pod numerem 343901 i 242304).
Edukacja artystyczna i medialna
Absolwent będzie posiadał przygotowanie teoretyczno-praktyczne w zakresie artystycznej edukacji wizualnej oraz wykorzystywania mediów w procesach socjalizacji, edukacji i komunikacji społecznej.
Przykładowe miejsca pracy: szkoła podstawowa- nauczyciel plastyki; instytucje artystyczne (szczególnie w działach edukacyjnych w muzeach, galeriach, teatrach itd.); instytucje medialne i medialno-edukacyjne (telewizja, radio, prasa, portale internetowe) oraz każda instytucja kulturalna, edukacyjna czy usługowa, w której kompetencje artystyczne pedagoga stanowią podstawowy atut (ośrodki kultury, kluby, świetlice itd.).
Studia nad dzieckiem i rodziną
Absolwent będzie posiadał specjalistyczną wiedzę i umiejętności dotyczące poznawania i usprawniania funkcjonowania osób, grup i społeczności lokalnej, pracy z dzieckiem i rodziną, w szczególności przeżywających kryzysy i trudności. Będzie zdolny analizować z perspektywy interdyscyplinarnej czynniki zagrożenia dziecka i rodziny i podejmować interwencje w sytuacjach kryzysowych. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy wychowawcy, pedagoga, specjalisty do spraw pracy z rodziną, asystenta rodziny, koordynatora. Może pracować w instytucjach systemu edukacji: szkołach (pedagog, wychowawca świetlicy), poradniach psychologiczno-pedagogicznych (pedagog); w kuratorskich służbach sądowych, a także w instytucjach sektora pomocy społecznej: świetlicach środowiskowych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach adopcyjnych, poradnictwie rodzinnym, służbach socjalnych, ośrodkach interwencji kryzysowej, ośrodkach pomocy społecznej, centrach pomocy rodzinie.
Polityka oświatowa – menedżer oświaty
Absolwent będzie przygotowany do wyznaczania celów i określania sposobów realizacji polityki oświatowej na poziomie jednostek administracji państwowej. Kierowanie placówką oświatową wymaga kompetencji merytorycznych i społecznych. Bazą do wskazywania kierunków rozwoju placówki oświatowej będzie wiedza z zakresu zarządzania strategicznego i zarządzania zmianą, konstruowania i zarządzania projektem oraz zarządzania kapitałem ludzkim. Do realizacji wyznaczonych zadań niezbędne będą umiejętności kierownicze i interpersonalne.
Przykładowe miejsca pracy: administracja państwowa, samorządy lokalne i organizacje pozarządowe, publiczne i niepubliczne placówki edukacyjne, firmy szkoleniowe, działy edukacyjne muzeów i innych placówek kultury.
Ukończenie studiów na kierunku Pedagogika uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do Szkół Doktorskich.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem polskim
Studia przeznaczone są dla osób z tytułem zawodowym licencjata, magistra lub inżyniera.
Kandydaci na studia stacjonarne II stopnia kwalifikowani są na studia na podstawie oceny na dyplomie i średniej z toku studiów.
Podstawą kwalifikacji jest średnia ocen z całego toku studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich lub studiów II stopnia oraz konkurs dyplomów – ocena na dyplomie. Wynik końcowy kandydata oblicza się w następujący sposób:
W = Od + Śr
gdzie:
W - ostateczny wynik kandydata
Od - ocena na dyplomie
Śr - średnia ocen z całego toku studiów
Zasady kwalifikacji dla kandydatów z dyplomem zagranicznym
Obowiązują takie same zasady, jak dla kandydatów z dyplomem uzyskanym w Polsce.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym na studia prowadzone w języku polskim mogą zostać zobowiązani do przystąpienia dodatkowo do rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym studiowanie, o ile kandydat nie posiada certyfikatu znajomości języka polskiego wydanego przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego albo zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim. W celu oceny stopnia znajomości języka polskiego kandydaci proszeni są o załączenie skanów niezbędnych dokumentów na koncie rejestracyjnym oraz o kontakt z komisją rekrutacyjną danego kierunku niezwłocznie po dokonaniu rejestracji.
Termin rozmowy sprawdzającej znajomośc języka polskiego: 18 września 2019 r., godz. 14:00
Potwierdzenie przez komisję rekrutacyjną wystarczającej znajomości języka polskiego jest warunkiem dopuszczenia kandydata do dalszego postępowania rekrutacyjnego.
Wymagania dotyczące znajomości języka polskiego. >> Otwórz stronę! <<
Terminy
Ogłoszenie wyników: 20 września 2019 r.
Przyjmowanie dokumentów:
- I termin: 23-24 września 2019 r., godz. 9:00-14:00
- II termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym terminie): 25-26 września 2019 r., godz. 9:00-13:00
- III termin (w przypadku niewypełnienia limitu miejsc w drugim terminie): 27 i 30 września 2019 r., godz. 9:00-13:00
Opłaty
Opłata rekrutacyjna (w tym opłaty wnoszone za granicą)
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej (ELS)
Wymagane dokumenty
Lista dokumentów wymaganych do złożenia w formie papierowej w przypadku zakwalifikowania na studia
Dodatkowe informacje
Znajdź nas na mapie: Wydział Pedagogiczny